Steun ons! Word sponsor of donateur!
Ik wil steunen

Jaaroverzicht hulpverleningscijfers 2019

zaterdag 11 januari 2020
Jaaroverzicht Reddingsbrigade Nederland publiceert de hulpverleningscijfers van 2019. In totaal kwamen reddingsbrigades (met bewakingstaak) 9.079 keer in actie, een stijging van 12% ten opzichte van 2018.

Warmterecords

De hitte die we in 2019 meemaakten zorgde voor veel strandbezoek. Afkoelen in zee leek wel de enige manier om verkoeling te zoeken. De drukte op de stranden brachten ook meer incidenten met zich mee. De lifeguards kwamen desondanks ook in actie, over dag en 's avonds. Vanuit Ouddorp zijn de lifeguards 's avonds opgeroepen om hulp te verlenen op het Maasvlakte strand waar veel mensen tegelijktertijd bewusteloos raakten.

Surfers

Reddingsbrigade Nederland rapporteert ook een stijging in het aantal hulpverleningen aan surfers en kitesurfers. De Brouwersdam is dé kitesurf hotspot van Europa en dat zorgt er ook voor dat we regelmatig hulp verlenen aan de surfers. Of het nu om materiaalpech of een levensbedreigende situatie gaat.

Trots

Het mag gezegd worden dat wij trots zijn op onze lifeguards die zich vrijwllig inzetten voor het helpen van hun medemens. Met z'n allen zorgen we voor een stukje preventieve veiligheid en komen we in actie wanneer dat nodig is. Op naar een mooi seizoen in 2020.

Wil jij ook lifeguard worden, of wil je meer over ons werk te weten komen? Vul het formulier in of neem rechtstreeks contact op.

Foto: Reddingsbrigade Nederland - Sjon de Mol